Κάποτε ονειρεύτηκα ότι βρισκόμουν σε ένα εργαστήρι όπου υπήρχαν δύο γλύπτες. Οι γλύπτες αυτοί χρησιμοποιούσαν το μυαλό ενός μικρού παιδιού για να σκαλίσουν πάνω και το χειρίζονταν με μεγάλη φροντίδα.

Ο ένας γλύπτης ήταν ο δάσκαλος και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσε ήταν βιβλία, μουσική και τέχνη. Ο άλλος γλύπτης ήταν ο γονιός. Αυτός στεκόταν δίπλα στο παιδί, προσφέροντάς του στήριξη, καλοσύνη και αγάπη.

Μέρα με τη μέρα ο δάσκαλος προχωρούσε το γλυπτό με σιγουριά. Και από κοντά ο γονιός δουλεύοντας κι αυτός γυάλιζε, ομόρφαινε και τελειοποιούσε τη δουλειά του δασκάλου. Και όταν πια το γλυπτό είχε τελειώσει, ήταν και οι δύο πολύ περήφανοι για το αποτέλεσμα. Γιατί ότι κατάφεραν να πλάσουν στη ψυχή του παιδιού δεν μπορούσε κανείς ούτε να το αγοράσει αλλά ούτε και να το πουλήσει. Και στο τέλος συμφώνησαν και οι δύο πως θα είχαν σίγουρα αποτύχει αν δούλευε ο καθένας ξεχωριστά. Γιατί πίσω από το γονιό στεκόταν το σχολείο και πίσω από το δάσκαλο το σπίτι.


Αγνώστου συγγραφέα

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.

ΟΡΑΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Οραματιζόμαστε ένα σχολείο όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς συνεργάζονται αρμονικά για να πετύχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα


ΣΤΟΧΟΙ  ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2011 – 2012

Στόχοι που τέθηκαν από το Υ.Π.Π.

•    «Το σχολείο μας – Ένα εργαστήριο ανάπτυξης κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και συνεργασίας»

Η φετινή χρονιά αποτελεί την αφετηρία διαμόρφωσης του νέου σχολείου στην Κύπρο, αφού ξεκινά η σταδιακή εισαγωγή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό των νέων αναλυτικών προγραμμάτων είναι ο προσανατολισμός τους στην ανάπτυξη κομβικών ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα, για να είναι ένας άνθρωπος επιτυχημένος στην «κοινωνία της γνώσης», ώστε να διασφαλίζει την ευημερία του και να διάγει μια ευτυχισμένη και ολοκληρωμένη ζωή.  Ανάμεσα σ’ αυτές, εξέχουσα θέση κατέχουν η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η συνεργασία.  Γι’ αυτό το λόγο το Υ.Π.Π. καθόρισε ως στόχο υπό έμφαση την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας στις τάξεις και τα σχολεία που λειτουργούν ως εργαστήρια μάθησης.

•    «Η Κύπρος στην Ευρώπη»

Στα πλαίσια της Ευρώπης των ισότιμων εταίρων και των ίσων υποχρεώσεων, η Κύπρος θα προεδρεύσει το 2ο εξάμηνο του 2012 για πρώτη φορά του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Η ανάληψη της Προεδρίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την Κύπρο και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για την ανάδειξη της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης και στην πληροφόρηση των εταίρων μας για τις δράσεις που υλοποιούνται στον τόπο μας.  Αποτελεί επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία για ενημέρωση των εκπαιδευτικών και μαθητών του τόπου μας σχετικά με τις δομές και τον τρόπο λειτουργίας των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε.  Μέσα από την ενεργό  εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη διαμόρφωση θέσεων που τους αφορούν άμεσα και μέσα από τις δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στην Κύπρο, θα δοθεί η ευκαιρία τους μαθητές να αντιληφθούν ότι έχουν λόγο στη διαμόρφωση των πολιτικών που τους αφορούν και ότι μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.
      
Στόχοι που τέθηκαν από το σχολείο:

•    Ανάπτυξη προφορικού και γραπτού λόγου
Να ασκηθούν τα παιδιά να ακούνε με προσοχή και να θέτουν σε κριτικό έλεγχο ό,τι ακούνε, να διαβάζουν με ευχέρεια, να κατανοούν το περιεχόμενο και να εκφράζονται προφορικά και γραπτά με φυσικότητα, ευχέρεια, σαφήνεια, ακρίβεια, πληρότητα και δημιουργικότητα για αποτελεσματική επικοινωνία και διευκόλυνση της πνευματικής τους συγκρότησης.

•    Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή
Τα παιδιά να αποκτήσουν επικοινωνιακές δεξιότητες ώστε να μπορούν να βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, σχολικό, οικογενειακό και ευρύτερο.
Να βελτιώσουν την αυτοεκτίμησή τους , μέσα από τη διαδικασία της αυτοαντίληψης, να σεβαστούν και να αγαπήσουν τον εαυτό τους.
Να αναγνωρίζουν, να αποδέχονται και να διαχειρίζονται σωστά τα συναισθήματά τους και να μάθουν πώς να επιλύουν τις συγκρούσεις που προκύπτουν με τρόπο ήρεμο και κοινωνικά αποδεκτό.